Naam:
5319
Video’s:

Over ons

Hallo allemaal!

Wij zijn Sonny, Janneke en Stein. Welkom op onze blog.

Sinds 2010 zijn we bij elkaar en van april 2013 tot september 2015 hebben samen gewoond in Den Helder voordat we aan onze 2.5 jaar durende wereldreis begonnen! Sinds 2018 wonen we weer in Nederland, eerst in Den Helder en sinds anderhalf jaar in Breezand.

Na onze wereldreis gebruiken we deze blog om te schrijven over onze vakanties die we sindsdien gemaakt hebben en vanaf oktober 2021 houden we iedereen op de hoogte over onze emigratie plannen!

Over onze reis

Onze wereldreis begon op 7 september 2015. We vertrokken met de auto richting Kopenhagen in Denemarken waar we met  een cruise vertrokken richting Amerika. Via Zweden, Schotland, Ierland en Canada kwamen we aan in New York. In 3 maanden tijd zijn we toen van New York naar Seattle gereden. Met de trein naar Vancouver in Canada waar we het vliegtuig pakte naar Australie. Via een tussenstop in Japan landde we in Sydney. Een jaar lang hebben we rondgereisd en gewerkt in Australie waarna we voor 2 maanden vetrokken naar Nieuw Zeeland. Na 2 maanden vlogen we naar Argentinië voor een reis in Zuid Amerika. Via Brazilië, Barbados, Curaçao, Colombia, Panama, Costa Rica, Equador, Peru, Frans Polynesië en Nieuw Zeeland kwamen we weer aan in Australie. Onze eerste wereld reis zat er hiermee op.

Wereldreis 2.0 vertrok op 7 september 2017. We begonnen met de Trans Mongolie Express via Rusland en Mongolie naar China. Daarna volgde er een maand van rondreizen in China voor we weer naar Nieuw Zeeland vertrokken voor een fiets reis van 3 maanden. We sloten af met weer een cruise terug naar Australie. Hiermee kwam ook wereldreis 2.0 ten einde en zaten onze wereldreizen er 20 januari 2018 op.

Sindsdien hebben we mooie vakanties gehad naar Japan in de zomer van 2018, een rondreis door Europa in de lente van 2019 en een rondreis door Canada en Alaska in de zomer van 2019. Vanwege de Covid pandemie is dit tot nu toe onze laatste vakantie geweest maar maakte de geboorte van ons zoontje Stein op 13 augustus 2020 alles goed.

Voor nu zijn we bezig om te kunnen emigreren naar Australie waarvan we iedereen op de hoogte houden via onze blog!

Veel lees plezier op onze blog!

Groetjes Sonny, Janneke en Stein.

Bezochte landen

Wij hebben 47 landen (19%) bezocht:

Argentinië, Australië, Barbados, België, Brazilië, Canada, China, Colombia, Costa Rica, Curaçao, Denemarken, Duitsland, Ecuador, Frankrijk, Frans-Polynesië, Gibraltar, Ierland, Indonesië, Italië, Japan, Kroatië, Luxemburg, Malta, Monaco, Mongolië, Nederland, Nederlandse Antillen, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Panama, Peru, Polen, Portugal, Qatar, Rusland, Slovenië, Spanje, Taiwan, Thailand, Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Korea, Zweden, Zwitserland.